miercuri, 8 noiembrie 2017

Frumoasa Ioana Amariutei

Frumoasa Ioana Amariutei (27 de ani, sofer de TIR) a plecat la doar 17 ani din Bacau, urmandu-si parintii in Spania, la Madrid, dupa moartea fratelui mai mic, care s-a inecat in apele Bistritei. De la 19 ani si-a insotit prietenul, conducator de camion, prin Europa si a prins gustul drumurilor si al motoarelor puternice. „Eu nu aveam permis auto pe vremea aceea. La 21 de ani ne-am separat si am apucat fiecare pe drumul lui”, isi aminteste ea. Ioana e as al volanului si are colegi, la firma de transport pentru care lucreaza, numai barbati, din Romania, Bulgaria, Portugalia si Brazilia. Ioana Amariutei strabate intre 12.000 si 14.000 de kilometri pe luna si transporta marfa pe intreg cuprinsul Europei. In calatoriile lungi pe care le face la volanul unui TIR, fata este insotita de Shanny, o patrupeda in varsta de doi ani, care o pazeste si care ii tine de urat.


O femeie si 181 de barbati

In urma cu doi ani Ioana a revenit acasa, in Bacau, pentru a se pregati pentru Bacalaureat, dar si pentru examenele de conducator auto, pentru categoriile A, C si E. După aventura auto, a muncit la curătenia caselor si îngrijirea copiilor pentru a-si termina a termina liceul la distantă. “„Pe Shanny, născută pe 21 martie 2015, am luat-o când era pui, ca să-mi fie partener de drum. Până în vara am muncit în bar şi am învăţat enorm pentru examenele de Bacalaureat şi cele de permis de conducere.A fost greu, deoarece examenele de Bac s-au suprapus cu celelalte si cu testele pentru obtinerea atestatelor de transport. La final am capatat atestate pentru marfa obisnuita, dar si pentru marfuri periculoase, pentru greutati speciale si pentru cisterne. Am fost singurul candidat de sex feminin din 182 de persoane“, se mandreste frumoasa Ioana.


Aliaje, hartie si alimente

Anul trecut Ioana Amariutei a revenit in orasul spaniol La Coruna, s-a angajat la o campanie de transport, si-a inchiriat o casuta, iar a doua zi a plecat in prima cursa prin Europa, impreuna cu Shanny, catelusa de care nu se desparte niciodata. “Un transport de la furnizor la client inseamna intre 500 si 2.000 de kilometri. Cel mai frecvent ajung in Italia, Franta, Germania, Belgia, Olanda, dar si alte tari din Europa. Transport aliaje, hartie si alimente care nu necesita regim special de temperatura“, explica tanara.


„Programul este cu 9 ore de pauză pe zi, în timpul ăsta trebuie să dormi, să faci duş, să-ţi găteşti, eventual. Sunt zone special amenajate pentru duş, mâncare fac afară, lângă TIR. La trei zile îi fac baie şi căţeluşei. Fără ea nu ştiu cum m-aş fi descurcat. Mă păzeşte şi nu am avut niciodată surpriza să mă trezesc cu cineva peste mine în cabină“, adaugă tânăra.


Pe ploaie sau pe ninsoare, Ioana Amariutei s-a obisnuit repede cu dificultatile vietii de sofer pe TIR. Are o memorie buna si s-a familiarizat cu multe dintre trasee, asa ca apeleaza mai rar la GPS. A condus pe ploaie, pe ninsoare sau prin zone inundate. Aceasta spune că este foarte respectată de colegii ei de breaslă din spania, pentru că la ei femeia este mai mult pe post de bibelou, nu practică joburi grele, ci dintre cele mai usoare si care presupun un efort mic. Ioana spune că este constientă că nu poate fi sofer de TIR toată viata, vrând să-si întemeieze o familie la un moment dat, însă momentan munceste cât poate de mult pentru a strânge destui bani cât să-si permită să se retragă si să facă ceva pe cont propriu.


De doua-trei ori pe luna, frumoasa soferita Ioana si Shanny ajung la casa inchiriata din Spania. „in zilele libere alerg cu Shanny si asa ma mentin in forma“, spune Ioana, care se poate lauda cu dimensiuni de model. Tanara soferita de TIR castiga peste 2.000 de euro pe luna.


Surse:

perfecte.md
stirilezilei.biz

Niciun comentariu: